جستجو کردن
Close this search box.
پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو

هر چیزی که باید راجب پولیش ماشین بدانید؟

بدون شک اگر به دنبال دوره آموزش پولیش ماشین هستید، ابتدا باید بدانید که این اصطلاح دقیقا چه معنا و مفهومی دارد؟ با توجه به اینکه رنگ خودرو در صورت تماس با اشیای نوک تیز و برخورد با ضربه ممکن است دچار پریدگی شود و خراش هایی روی سطح آن بوجود آید، لازم است با ساییدن تفاوت رنگ تا حد امکان پنهان شود. در واقع پولیش ماشین به مجموعه ای از فعالیت ها گفته میشود که در آنها هدف ساییدن بخش هایی از خودرو می باشد که با هم کمی تفاوت رنگ دارند. در نهایت خروجی این کارها، از بین رفتن نقایص سطحی از قبیل خراشیدگی ها و اثرات اکسیداسیون و آلودگی های صنعتی روی سطح خودرو می باشد.

بهترین زمان پولیش ماشین

آموزش پولیش ماشین با دستگاه و دستی از جمله مواردی می باشد که اغلب افراد برای داشتن خودرویی زیبا و درخشان به دنبال آن هستند. ساییدن سطح رویی خودرو و از بین بردن خراش های جزئی و گاها عمیق نه تنها می تواند بر جلوه ظاهری آن اثر داشته باشد، بلکه در ارزش مالی آن نیز تاثیرگذار است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه سرامیک پرو باشید تا کامل ترین دوره آموزش پولیش خودرو با دست و دستگاه در خانه را ارائه دهد. در این آموزش با انواع پولیش و کاربرد آنها و نحوه اجرای کار آشنا شده و بدون شک بسیاری از ابهامات موجود در این زمینه در ذهنتان برطرف خواهد شد.


پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو، سرامیک پرو
پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو

سرامیک کردن بدنه خودرو چیست؟

پولیش ماشین یکی از مهم ترین کارها در زمان نظافت کلی آن است که زیاده روی در آن می تواند به شدت آسیب زننده باشد. به عبارت دیگر، به همان اندازه که پولیش می تواند باعث براقیت سطح خودرو و جلوه فوق العاده زیبای آن شود، زیاده روی در این کار نتیجه منفی و عکس خواهد داشت. به همین دلیل بخش مهمی از فرآیند آموزش پولیش ماشین به این اختصاص داده میشود که چه زمانی باید از این فرآیندها استفاده شود. در حالت کلی نمی توان بازه زمانی مشخص و ثابتی را برای انجام این کار در نظر گرفت، چون بر اساس شرایط خودرو تعداد دفعات تکرار آن در سال متفاوت است. در حالت استاندارد برای جلوگیری از آسیب های جدی که ممکن است به مرور به سطح خودرو و رنگ آن وارد شود، پولیش یک تا دو مرتبه در سال کافیست. اما بعد از تصادف یا سایر اتفاقات که باعث خراش و تغییر رنگ بخش هایی از ماشین میشود، پس از نظافت کاری و سایر تعمیرات بهتر است پولیش نیز انجام شود.

آموزش انواع پولیش ماشین

یکی از مهم ترین مراحل در آموزش پولیش ماشین، شناخت انواع آن است. پولیش را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کرد که از مهم ترین آنها، میزان فشاری می باشد که به سطح وارد شده و سایش با آن انجام میشود. بر همین اساس انواع پولیش ماشین عبارتند از:
بنر سرامیک پرو - ceramicpro.ir

اطلاعات بیشتر در مورد   صافکاری pdr

پولیش خیلی زبر

همان طور که از نام این گروه از پولیش ها مشخص است، پدهای استفاده شده در آنها بسیار زبر بوده و به همین دلیل قدرت سایش در آنها زیاد است. با توجه به قدرت سایش بسیار بالای این گروه از پولیش ها، بیشتر برای سطوحی کاربرد دارند که خراش های عمیق روی آنها شکل گرفته باشد. پدهای به کار رفته در پولیش خیلی زبر قدرت سایندگی معادل سمباده ۸۰۰ داشته و به همین دلیل باید با احتیاط استفاده شود تا به سایر بخش های خودرو آسیب وارد نشود.

پولیش زبر

در آموزش پولیش خودرو برای سطوحی که دچار خراش هایی با عمق متوسط شکل گرفته است، پولیش زبر با قدرت سایش ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ توصیه میشود. چون پد به کار رفته در این نوع پولیش باعث میشود ساییدگی تقریبا عمیق انجام شده و خراش های روی سطح از این طریق پنهان میشوند. البته بهتر است برای ایجاد براقیت بیشتر پس از پولیش زبر از پدهای نرم نیز در مرحله بعد استفاده شود.

پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو

پولیش نرم

کاربردی ترین نوع پولیش ماشین، پولیش نرم می باشد که تاثیری بر خراش های روی سطح نداشته و بیشتر برای ایجاد براقیت و از بین بردن اثر هولوگرام و موارد مشابه کاربرد دارد. با توجه به عدم سایش در این نوع، از پولیش نرم به عنوان مرحله پایانی پولیش زبر و خیلی زبر ممکن است استفاده شود تا سطح براق گردد.
علاوه بر موارد فوق، پولیش ضد هولوگرام و تک مرحله ای نیز ممکن است بر حسب شرایط ماشین استفاده شوند. پولیش های تک مرحله ای قدرت سایندگی و براق کنندگی یکسانی داشته و در نوع ضد هولوگرام قدرت براق کنندگی آنها بیشتر از سایش بوده و نسبت ۶ به ۴ دارند.

انواع پد پولیش خودرو

 

پولیش خودرو مانند سایر کارها نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی دارد و بر اساس هدفتان از پولیش باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از اصلی ترین این تجهیزات، پدهای مخصوص می باشد که تاثیر زیادی بر نتیجه کار خواهند داشت. پدهای پولیش دارای انواع مختلفی هستند که کاربردی ترین آنها عبارتند از:

• فوم پد foam pad: کاربردی ترین نوع پد می باشد که در انواع مختلف خیلی زبر، زبر، نرم و خیلی نرم و تک مرحله ای می توان آنها را متناسب با نوع پولیش مورد نظر انتخاب کرد. فوم پدها بر روی دستگاه های اوربیتال و روتاری قابل استفاده هستند و شکل آنها با هم فرق دارد.

• وول پد wool pad: پدهای پشمی در حالت کلی زبر بوده و بهترین کارایی را در کنار پولیش نرم می توان از آنها بدست آورد. این پدها با بافرهای اورتان مورد استفاده قرار میگیرد و اگر پولیش نرم باشد، برق بسیار خوبی را روی سطح ماشین بوجود می آورد.

• لَم پد lamb pad: در ساخت این پدها از پوست بره استفاده میشود و به همین دلیل در از بین بردن خش روی سطح عملکرد خوبی دارد. در یک مقایسه کلی می توان گفت لم پدها زبرتر از فوم پدها می باشد

• ماکروفایبر پد microfiber pad: این گروه از پدها دارای تنوع بالایی بوده و در انواع مختلف زبر و نرم می توان بر حسب شرایط آنها را انتخاب کرد. نوع زبر میکروفایبرها برای از بین بردن اثرات اکسید رنگ و خراشیدگی های عمیق کاربرد دارد و از نوع نرم آنها می توان برای تمیز کردن اثر هولوگرام استفاده کرد.

• پد نمدی: به این نوع از پدها چون بیشتر برای پولیش شیشیه خودرو مورد استفاده قرار میگیرد، پد شیشه ای نیز گفته میشود. پدهای نمدی روی سطح و بدنه ماشین نمی توانند اثر خوبی ایجاد کنند.

• پد سمباده ای: پدهای سمباده ای را می توان در دو گروه سبماده خیس و خشک دسته بندی کرد. به طوریکه نوع خیس آن در زمان استفاده باید رطوبت داشته باشد و در نوع خشک بدون آب نیز پولیش را می توانند با قدرت بالا انجام دهند.

علاوه بر قدرت سایش و براق کنندگی، انواع پولیش خودرو را می توان بر اساس روش اجرای کار نیز دسته بندی کرد. به دلیل تفاوت های بسیار زیادی که در روش اجرای این کار وجود دارد، آموزش پولیش ماشین به روش های مختلف را در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

بنر سرامیک پرو - ceramicpro.ir

اطلاعات بیشتر در مورد   قیمت سرامیک خودرو

آموزش انواع پولیش خودرو با دست

آموزش پولیش ماشین با دست که در ادامه به آن پرداخته میشود، در شرایطی کاربرد دارد که خراشیدگی های در سطح کم عمق باشند. چون خراش های عمیق تنها با دستگاه از بین رفته و نتیجه بهتری از آن دریافت می کنید. برای اینکه بتوانید سطح ماشین را براق کنید و اثرات هولوگرام یا خراشیدگی های بسیار جزئی را از روی سطح آن از بین ببرید، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

۱. با توجه به نوع خراش و هدفتان از پولیش پد و مایع مخصوص پولیش را تهیه کنید.

۲. سطح خودرو را به طور کامل شستشو داده و سپس خشک کنید. سعی کنید در مرحله شستشو هرگونه آلودگی و لک ها را تمیز کنید، در غیر این صورت در حین پولیش ممکن است باعث خراش روی سطح شوند.

۳. دمای بدنه ماشین را بررسی کنید، چون پولیش روی سطوح با دمای بالا و پایین نتیجه خوبی ندارد.

۴. مقدار کمی از مایع پولیش را روی لبه پد بریزید.

۵. محدوده ۱۸ در ۱۸ اینچ را برای شروع پولیش کاری انتخاب کنید. دقت داشته باشید که تا حد امکان ناحیه و محدوده پولیش را باید کوچک انتخاب کنید و مرحله به مرحله کار را پیش ببرید. این موضوع مخصوصا برای افرادی که تجربه کافی در زمینه پولیش زدن ماشین ندارند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو
پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو

۶. پد را کمی روی سطح خودرو فشار داده و به صورت چرخشی از چپ به راست روی ناحیه مورد نظر حرکت دهید.

۷. سعی کنید تا حد امکان سرعت چرخش پد بالا باشد تا نتیجه نهایی کار بهتر شود.

۸. در نهایت روی سطح را با دستمال یا حوله نرم و مخصوص تمیز کنید تا تمام مایع پولیش پاک شود.

۹. در نور کافی مجدد سطحی که پولیش شده را بررسی کنید. اگر هنوز خراشیدگی یا مات بودن رنگ در آن وجود دارد، مراحل بالا را مجدد تکرار کنید.

پولیش ماشین با بهترین کیفیت در سرامیک پرو

برای استفاده از بهترین پوشش محافظتی خودرو و ایمن کردن بدنه ماشین در برابر خراشیدگی و رنگ پریدگی می توانید از محصولات سرامیک پرو استفاده کنید. پوشش سرامیکی ارائه شده توسط این مجموعه دارای بلاترین قدرت محافظت کنندگی بوده و اثر اسید و قلیا و اشعه uv را بدنه خودرو از بین میبرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید

نکات مهم در پولیش ماشین دستی

پولیش خودرو نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد و کوچکترین بی توجهی می تواند نتیجه نامطلوبی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در حین آموزش پولیش خودرو مد نظر داشته باشید:

• تابش مستقیم نور خورشید بر روی بدنه خودرو و سطحی که میخواهید پولیش بزنید نتیجه بسیار بدی را ایجاد می کند. خودرو باید در محیطی با دمای متعادل بدون تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد.

• جهت حرکت دست در حین پولیش زدن باید تا انتها یکسان باشد. به عنوان مثال اگر حرکت دایره ای و چرخشی را انتخاب می کنید، نباید به حرکت بالا به پایین آن را تغییر دهید.

• اگر هدفتان تنها از بین بردن و پنهان کردن خراش های عمیق و خطی می باشد، بهتر است حرکت عمودی بالا به پایین را انتخاب کنید.

• مایع پولیش به شدت بر روی سطوح پلاستیکی اثر منفی ایجاد می کند و رنگ آنها را تغییر می دهد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مراقب سپر و دستگیره ها باشید.

• برای پولیش تمام سطح و بدنه خودرو، سعی کنید این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. هر اندازه در هر مرحله محدوده های کمتری را انتخاب و پولیش بزنید، نتیجه کارتان بهتر خواهد بود.

پولیش ماشین، آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش ماشین، دوره آموزش پولیش خودرو، آموزش پولیش خودرو

آموزش پولیش ماشین با دستگاه

پولیش از کارهای بسیار مهمی می باشد که در حین نظافت کاری های کلی خودرو به آن پرداخته میشود. علیرغم اینکه بسیاری از افراد به دنبال آموزش پولیش خودرو در خانه به صورت دستی هستند، اما پولیش هایی که با دستگاه اجرا میشوند جلا و برق بسیار بیشتری دارند. چون این دستگاه ها با قدرت و دقت بالا هرگونه خراشیدگی و تغییر رنگ را از بین می برد و گزینه ای کاربردی برای خراش های عمیق است.
با توجه به تفاوت هایی که در نوع دستگاه ها و تجهیزات به کار رفته در پولیش حرفه ای و تخصصی وجود دارد، مراحل آموزش پولیش ماشین با دستگاه را بر اساس نوع بافر ارائه می دهیم.

بنر سرامیک پرو - ceramicpro.ir

اطلاعات بیشتر در مورد   محافظ رنگ خودرو

آموزش پولیش ماشین با بافر مداری تصادفی

بافر مداری تصادفی اوربیتال نوع خاصی از بافر مورد استفاده برای پولیش می باشد که دارای لرزش بالایی بوده و چرخش در آن کم است. از مهم ترین ویژگی های این نوع بافر می توان به قدرت پایین آنها در از بین بردن خراشیدگی های عمیق اشاره کرد. در مقابل، با سرعت بالا و هزینه کم و مقرون به صرفه برای ایجاد برق و جلا روی سطح و بدنه خودرو کاربرد دارد. پولیش ماشین با دستگاه بافر مداری شامل مراحل زیر می باشد:

  • با توجه به سطح مورد نظر برای پولیش ابتدا صفحه پشتی مناسب را به دستگاه وصل کنید.
  • با توجه به میزان خراش و عمق آن پد مناسب را انتخاب و آن را در مرکز صفحه قرار دهید.
  • مقدار کمی از مایع پولیش را روی لبه خارجی پد بریزید.
  • بهتر است محدوده پولیش را 12 در 12 اینچ انتخاب کنید. اگر مهارت و تجربه کافی ندارید، بهتر است این منطقه را علامتگذاری کنید.
  • برای شروع کار بهتر است سرعت بافر 1 تا 3 و در سطح پایین قرار گیرد.
  • به مرور سرعت دستگاه را افزایش دهید و آن را روی 5 تا 6 بگذارید.
  • برای از بین بردن خراش های روی سطح مقدار 15 تا 20 lbs فشار را به سر بافر اعمال کنید.
  • سعی کنید با فاصله های یک اینچ دستگاه روشن را روی سطح حرکت دهید تا پولیش انجام شود.
  • پس از اتمام مسیر روی یک خط افقی، جهت حرکت را تغییر دهید تا به ابتدای مسیر قبلی برگردید. فاصله بین خط مسیر جدید باید به گونه ای انتخاب شود که حدود 50 درصد از مسیر اولیه را نیز همزمان پوشش دهد.
  • این روند را تا پولیش و پوشش تمام محدوده 12 در 12 که در ابتدای کار مشخص کردید ادامه دهید.
  • مجدد در جهت مخالف محدوده قبل را پولیش بزنید اما بهتر است فشار دستگاه را کمتر کنید.
  • در صورت نیاز پدهای کثیف یا فرسوده را تعویض کنید.
  • با دستمال میکروفایبر یا حوله تمیز مایع پولیش روی سطح را به طور کامل پاک کنید.
  • تمام محدوده پولیش را با دقت بررسی کنید. اگر هنوز خراش روی سطح وجود دارد، مجدد پولیش را تکرار کنید.
پیمایش به بالا

مسیریابی با: